Persbericht Volgende stap in grote veiling MC Slotervaart

20 maart 2019

Operatietafels, lampen en chirurgisch gereedschap staan te koop op de veilingsite met inventaris van MC Slotervaart. Na de succesvolle start van de veiling eerder deze maand met de afdeling radiologie is nu de inventaris van de operatiekamers in de verkoop gegaan. Stapsgewijs gaat de gehele inventaris van het failliete ziekenhuis in Amsterdam onder de hamer. De veiling is te bezoeken via: https://beta.troostwijkauctions.com/nl/hospital-equipment/01-28742/

De medische apparatuur van de operatiekamers bestaat onder meer uit chirurgische en neurologische microscopen. Ook zijn de operatielampen te koop, waaronder tevens de lampen uit de recent opgeleverde nieuwe operatiekamers van het Amsterdamse ziekenhuis. Naast diverse monitoren worden in deze veiling ook ziekenhuisbedden te koop aangeboden.
Dagelijks biedingen De interesse in de veiling die 7 maart van start is gegaan, is zoals verwacht groot. Dagelijks worden er vele biedingen uitgebracht. Vanuit diverse landen wordt er ge├»nformeerd naar specificaties van medische apparatuur.

In juni ziekenhuis leeg De veiling van de radiologisch afdeling is in volle gang en sluit volgende week op 27 maart aanstaande. De onlineveiling voor de operatiekamers sluit op 2 april. De inventaris van de poliklinieken gaat vanaf 3 april onder de hamer en sluit 17 april. Daarna volgen de verpleegafdelingen en de kantoren vanaf medio april. In de maand mei is er nog een laatste veiling met alle inventaris van de facilitaire afdeling van het ziekenhuis. De curatoren verwachten dat in de loop van juni 2019 het gehele ziekenhuis leeg is.

#Einde persbericht
------------------------------------------------------------------------------------------------